Chybějící osobní ochranné pracovní pomůcky
Dotaz z praxe. Musíme poskytovat zaměstnancům osobní ochranné pracovní pomůcky, když se jedná o pracovníka ze zahraničí? Pracovní poměr se zahraničním pracovníkem zaměstnavatel ve většině případech domlouvá s agenturou, i přesto se ale v tomto případě jedná o sjednání pracovního poměru, tedy pracovněprávní vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Danou situaci nelze brát tak, že se jedná o zahraničního pracovníka a nevztahují se na něj stejná pravidla jako ostatních zaměstnanců. Na osobní ochranné pracovní pomůcky (OOPP) mají nárok všichni zaměstnanci, pohybující se na pracovištích zaměstnavatele.
Osobní ochranné pracovní pomůcky (OOPP) se poskytují pro jednotilivé profese podle Směrnice pro poskytování OOPP, kterou vydává zaměstnavatel. Směrnice má obsahovat seznam profesí zaměstnavatele, přidělední OOPP podle vyhodnocených rizik, termíny životnosti OOPP a další skutečnosti týkající se organizace při přidělování OOPP.